8 Ιαν 2013

ΤΕΦΛΟΝ #8

Το Τεφλόν #8 κυκλοφορεί, δωρεάν, και είναι όπως πάντα γεμάτο και απολαυστικό. Μεταξύ άλλων, αυτό το τεύχος έχει ένα αφιέρωμα στην παρωδία. Παρωδούνται τα εξής πέντε πασίγνωστα ποιήματα: "Ελεύθεροι Πολιορκημένοι"(από το Β' σχεδίασμα) του Διονυσίου Σολωμού, "Ιθάκη" του Κωνσταντίνου Καβάφη, "Είμαστε κάτι..." του Κώστα Καρυωτάκη, "'Αρνηση" του Γιώργου Σεφέρη, "Βιάζομαι" της Κικής Δημουλά. Για θέμα ευκολίας, λόγω της μικρής τους έκτασης, μεταφέρω δύο από τις πέντε παρωδίες στο ποίημα του Σολωμού.
ΑΝΥΠΑΝΤΡΟΙ ΛΟΓΟΔΟΣΜΕΝΟΙ, ΑΠΟ ΤΟ Β' ΣΥΝΟΙΚΕΣΙΟ
[ΛΕΥΚΙΟΣ]
Απ' άκρου εις άκρο στο βρακί αράχνη βασιλεύει
λαλεί πουλί, ζητάει κωλί και το μουνί ζηλεύει.
Τα σκέλια η κάψα εμαύρισε στα σκέλια ο πούτσος κλαίει
σκύβει ο καλός κωλομπαράς, τον παίζει και του λέει:
"Έρμο καυλί μου, καψερό, τι σ' έχω γω στο χέρι;
οπού συ μου 'γινες ντροπή, κι η πιάτσα πια το ξέρει".
ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΤΑΧΡΕΩΜΕΝΟΙ
[ΝΑΝΤΙΑ ΠΟΥΛΟΥ-ΜΠΛΕΚΕΡ]
Άκρα των άκρων δεξιά στη χώρα βασιλεύει
γελά παιδί, κάνει να βγει, μα η μάνα το μαζεύει.
Τα μάτια η πείνα εμαύρισε στην πείνα το χρήμα μνέει
στέκει ο Τραπεζίτης ο καλός παράμερα και λέει:
"Έρμο Ευρώ γυαλιστερό, τι σ' έχω γω στο χέρι;
οπού συ μου 'γινες βαρύ κι η Γλόλντμαν Σακς το ξέρει".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου