To Cabaret Voltaire το 1916 στη Ζυρίχη ήταν ο χώρος που στέγασε την καλλιτεχνική πρωτοπορία της εποχής και δημιούργησε ένα ολόκληρο κίνημα στην τέχνη. Το Dada. Στην Αθήνα δεν υπήρξε ποτέ μία στέγη για την καλλιτεχνική πρωτοπορία του αστικού πολιτισμού. Για την ακρίβεια η Αθήνα δεν είχε ποτέ αστικό πολιτισμό. Η urban culture της πόλης, με την έννοια του καλλιτεχνικού κινήματος που αντανακλά την σύγχρονη αστική ταυτότητα, ήταν(και εξακολουθεί) τα μπουζουκομάγαζα. Οι πρώτες απόπειρες που κούνησαν τα λιμνάζοντα νερά και προσπάθησαν να αναδείξουν το άρμα της ελληνικής avant-garde ήταν ένα περιοδικό και μία γκαλλερί. Το 01 και η Ρεβέκκα Καμχή. Για να επιβιώσουν όμως έπρεπε να κολακέψουν το trendy και τελικά να αλλοτριωθούν από αυτό. Η πρώτη ουσιαστική προσπάθεια στην πόλη έγινε στις αρχές του 21ου αιώνα. Και ήταν το όνειρο ενός ανθρώπου. Ο Βασίλης Χαραλαμπίδης και το BIOS. Αφανής ήρωας όπως κάθε γνήσιος ήρωας. Οne man's achievement όπως κάθε μεγάλο δημιούργημα. Ο απόλυτος curator της πρωτοπορίας, εγχώριας και διεθνούς. Και ένας χώρος γνήσιος και φιλόξενος. Του έχουν προσάψει πολλά. Δεν είναι όμως εύκολο να επιβιώσεις στην αθηναική νύχτα. Ούτε και τη μέρα. Και να φέρεις το κοινό σε επαφή με αυτό που σε μερικά χρόνια θα είναι το μουσειακό mainstream. Στην συνέντευξη που έδωσε στον mhulot για την LIFO με τον τρόπο του απαντάει σε όλα αυτά και κάνει την αυτοκριτική του. Και απότι φαίνεται το ΒΙΟS θα είναι για πολλά χρόνια ο μοναδικός ελληνικός χώρος που μπορεί να μπει στο χάρτη της διεθνούς πρωτοπορίας. Το ορόσημο των 5 χρόνων το γιορτάζει με τον καλύτερο τρόπο, την εξαγνιστική κάθαρση της σκηνής του Detroit techno. Πως θα ονομαστεί άραγε το κίνημα που θα αναδυθεί από το BIOS;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου