Akinobu Tatsumi, the hip-hop priest. Βουδιστής ιερέας, dj και beatboxer. |
Η Eri Fujii είναι οργανοπαίκτρια του παραδοσιακού ιαπωνικού πνευστού Sho. Στο τέλος του ντοκυμαντέρ KanZeOn αναφέρει: "Κανζεόν είναι μία άλλη λέξη για την Καννόν, τη βουδίστρια θεά της συμπόνοιας. Το Κανζεόν γράφεται [ 観世音] όπως η φράση "βλέπω ήχους". Για να το πετύχουμε αυτό [να δούμε τον ήχο], πρέπει να ακούμε πάρα πάρα πάρα πολύ επισταμένα. Και τότε ο ήχος προκύπτει. Όπως όταν το νερό ξεχειλίζει από το ποτήρι".
Η σπουδαιότητα του συγκεκριμένου ντοκυμαντέρ δεν οφείλεται μόνο στη θεματική του, που είναι ο ήχος ως υπαρξιακή οντότητα στην ιαπωνική παράδοση και θρησκευτική τελετουργία, αλλά και στον κινηματογραφικό τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η θεματική. Η κίνηση της κάμερας, η φωτογραφία, το μοντάζ, η ηχητική επένδυση, δεν είναι στην πεπετημένη οδό των κινηματογραφικών ντοκυμαντέρ. Εδώ οι προδιαγραφές ανεβαίνουν σε υψηλά επίπεδα, συνηχώντας βέβαια και πάντα αρμονικά με το θέμα. Σαν να φτάνουν σε κανζεόν και μεις οι θεατές τελικά να καταφέρνουμε να δούμε τον ήχο.
Είναι πολλά αυτά που μπορεί να πει κάποιος για το KanZeOn. Θα επιμείνω επιγραμματικά σε δύο μόνο. Το πρώτο είναι ότι χρειάζεται για την προβολή του οπωσδήποτε οθόνη σινεμά και οπωσδήποτε υψηλής ποιότητας εγκατάσταση ήχου. Το δεύτερο είναι ότι δεν πίστευα το πόσα κοινά στοιχεία βρήκα ανάμεσα στον ιαπωνικό βουδισμό και την ορθοδοξία. Τόσο στην ψαλτική και τα σήμαντρα στο επίπεδο του ήχου-χωρίς όμως η ορθοδοξία να φτάνει τον ήχο σε τόσο υψηλά θεολογικά σημεία- όσο και στην θρησκευτική τέχνη και τις τελετουργίες.
Η σπουδαιότητα του συγκεκριμένου ντοκυμαντέρ δεν οφείλεται μόνο στη θεματική του, που είναι ο ήχος ως υπαρξιακή οντότητα στην ιαπωνική παράδοση και θρησκευτική τελετουργία, αλλά και στον κινηματογραφικό τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η θεματική. Η κίνηση της κάμερας, η φωτογραφία, το μοντάζ, η ηχητική επένδυση, δεν είναι στην πεπετημένη οδό των κινηματογραφικών ντοκυμαντέρ. Εδώ οι προδιαγραφές ανεβαίνουν σε υψηλά επίπεδα, συνηχώντας βέβαια και πάντα αρμονικά με το θέμα. Σαν να φτάνουν σε κανζεόν και μεις οι θεατές τελικά να καταφέρνουμε να δούμε τον ήχο.
Είναι πολλά αυτά που μπορεί να πει κάποιος για το KanZeOn. Θα επιμείνω επιγραμματικά σε δύο μόνο. Το πρώτο είναι ότι χρειάζεται για την προβολή του οπωσδήποτε οθόνη σινεμά και οπωσδήποτε υψηλής ποιότητας εγκατάσταση ήχου. Το δεύτερο είναι ότι δεν πίστευα το πόσα κοινά στοιχεία βρήκα ανάμεσα στον ιαπωνικό βουδισμό και την ορθοδοξία. Τόσο στην ψαλτική και τα σήμαντρα στο επίπεδο του ήχου-χωρίς όμως η ορθοδοξία να φτάνει τον ήχο σε τόσο υψηλά θεολογικά σημεία- όσο και στην θρησκευτική τέχνη και τις τελετουργίες.
Το ντοκυμαντέρ αναπτύσσεται σε θεματικά κεφάλαια στα οποία καταγράφονται απίθανοι Ιάπωνες από τα διαφορα αναπτύγματα του βουδισμού και τη μοναδική σχέση που έχει ο καθένας τους με τον ήχο. Κεντρικά πρόσωπα σε αυτή τη διαδρομή εκτός από την Eri Fujii είναι ο Akihiro Iitomi που παίζει το κρουστό kotsuzumi στο ιαπωνικό θέατρο Noh ενώ έχει ιδιαίτερη αγάπη στη jazz και ο [αγαπημένος μου] Akinobu Tatsumi που εκτός από βουδιστής ιερέας είναι παράλληλα beatboxer και dj σε ιαπωνικά dance clubs.
Το KanZeOn τα τελευταία δύο χρόνια έχει βραβευθεί σε διάφορα φεστιβάλ.
Ο Akinobu Tatsumi, κάνει djing σε club της Ιαπωνίας |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου